Peter_mimika

 

Ešte pred pár rokmi bolo zaužívané, že model alebo modelka pri fotení má neutrálny respektívne sebavedomý výraz. Ostatných pár rokov a niekoľko štúdií ukázalo, že pre „diváka“ je príťažlivejšie a zaujímavejšie, ak aj na produktovej či reklamnej fotografii sú dynamika a emócie.

Nie je to však jednoduché. Dokonca aj profesionálny model potrebuje nejaký čas na zahriatie, nehovoriac o našich bežných ľuďoch. Preto je pomoc a poradenstvo pri fotografii kľúčové. Úsmev a smiech sú rôzne emócie. Ľudia to v bežnom živote dokážu ľahko. Ak však modelka či model nie je profesionál, pred fotoaparátom výraz ich tváre môže vyzerať strnulo. Najmä pri portréte zblízka bude výraz tváre prehnaný.

Ak mi ukážete emócie, môžete zabudnúť na všetky ostatné rady. Nezáleží na tom, či prejavujete hnev, smútok, radosť, vzrušenie, pokoj, nostalgiu alebo strach. Dôležité je, že prejavujete emócie, vďaka ktorým sa na vás niekto pozerá a cíti to isté. Divák bude zaujatý.

Či sa niekto usmieva prirodzene, alebo úprimne, vidíte na očiach, mimike a mimických vráskach pri očiach. Samozrejme okrem úsmevu – šťastia sú aj ďalšie emócie, ktoré však sú jednoduchšie, ako smútok, upokojenie, úľava, sebavedomie, strach, hnev, zvádzanie, nevinnosť, znechutenie atď.

Určite ste si všimli, že móda ide pomaly emocionálnym smerom. Na tvárach modeliek sa začínajú prejavovať emócie, pretože emócie predávajú produkty. Ľudia nakupujú pomocou svojich emócií, nie kvôli super extra nafotografovanej dáme na obálke časopisu.

Každú modelku či modela si na začiatku pretestujem, aby som vedel, čo z nich môžem vyťažiť. Aj v tomto prípade sa mi ozval začínajúci model Peter, že by rád niečo nafotil. Mal som voľný termín na TFP, tak sme sa dohodli na rozsahu a fotili cca 4,5 hodiny. Z toho 10 minút som venoval práve výrazom tváre. Používam pri tom techniku, ktorú využívajú aj herci – behom minúty sa zmeň zo smutného, zamysleného na šťastného usmievavého. A stačilo tých 10 minút, aby sa zo strnulého chalana stal uvoľnený.

 

Pin It on Pinterest